Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Současný stav a směry rozvoje metod a technického zabezpečení navigace civilních letadel po ploše letiště
Zubrvalčík, Jan ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o navigaci po ploše letiště. V práci jsou popsány hlavní přehledové systémy, které se používají při navigaci po ploše letiště a systémy pro predikci a zabránění kolizím. U všech systémů je uveden princip činnosti, jejich použití, výhody a nevýhody a informace, které nám tyto systémy poskytují. V poslední kapitole jsou porovnány vlastnosti základních přehledových systémů.
Snížení chyby odhadu pozice u inkrementálních lokalizačních technik
Pekárek, Jan ; Morávek, Patrik (oponent) ; Šimek, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá popisem a výzkumem inkrementálních lokalizačních technik v bezdrátových senzorových sítích. V práci jsou popsány základní algoritmy Map-Growing a ABC (Assumption Based Coordinates). Po prostudování výše zmíněných lokalizačních algoritmů je vybrán vhodný algoritmus pro výzkum na náhodných senzorových sítích a problematiky s nimiž spojené. Pro výzkum této problematiky je zvolen jako optimální simulační software MATLAB. Dále pro zadané univerzitní prostředí jsou zkoumány vhodné lokalizační algoritmy s možnými optimalizacemi či optimální počet senzorových uzlů. Výsledkem diplomové práce je navržený lokalizační algoritmus s počátečním referenčním systémem o čtyřech kotevních uzlech, který je umístěn ve středu senzorové sítě. Algoritmus může být také použit v provedení Map4-Growing s optimalizací Mass-Spring, který po testování vykazoval nejmenší lokalizační chybu pro univerzitní prostředí.
Aktivní IP geolokace pro verifikaci pozic stanic v Internetu
Balej, Jiří ; Róka, Rastislav (oponent) ; Zdrálek, Jaroslav (oponent) ; Komosný, Dan (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá způsoby nalezení geografické polohy zařízení v síti Internet při znalosti IP adresy. Tento proces se nazývá IP geolokace a je v současnosti řešen pomocí geolokačních databází nebo za využití výsledků měření síťových parametrů k cílové IP adrese. Nevýhodou dnešních geolokačních databází je, že některé poskytované polohy nejsou správné a mohou vykazovat velkou odchylku od správné polohy. Cílem této práce je vyvinout metodu, která by na základě měření dokázala ověřit správnost pozice z geolokační databáze. Z tohoto důvodu je v práci podrobně rozebrán vliv parciálních částí zpoždění, které ovlivňují výpočet maximální vzdálenosti na základě změřeného zpoždění mezi referenční stanicí a cílovou IP adresou. Ze stejného důvodu je v práci popsáno dlouhodobé měření zpoždění, kde je řešena přesnost IP geolokace za použití kalibračních dat z dřívějších měření. Navržená metoda Cable Length Based Geolocalisation (CLBG) je postavena na vlastnostech dílčích složek zpoždění, které jsou závislé na délce přenosových médií. Metoda ze změřeného obousměrného zpoždění vyloučí vliv zpoždění generovaného mezilehlými prvky a koncovými stanicemi a za použití rychlosti šíření signálu přenosovým médiem určí geografickou vzdálenost. Dále byl experimentálně zjištěn parametr nepřímého vedení kabelů, jež je použit pro určení mezních hranic. Průnik mezních hranic jednotlivých referenčních bodů je následně použit ke stanovení regionu, kde se IP adresa nachází. Výsledky této metody při geolokaci jsou lepší než jednoduché metody (ShortestPing, GeoPing a SOI) a srovnatelné s metodami pokročilejšími (CBG a Octant). Nevýhodou vytvořené metody je velikost regionu, kde se stanice nachází, což je ale dáno jejím účelem. Pro zjištění správnosti informace z geolokační databáze slouží ověření, zda její pozice leží ve zmíněném regionu.
Optimalizace prostředků ZLT na letišti Ostrava (náhrada pojezdového radaru)
Mičkal, Ondřej ; Holubec, Michal (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává a porovnává současné technologie a systémy, které se využívají pro sledování a řízení pohybů na letištních plochách. V práci jsou uvedeny jejich základní charakteristiky, principy funkce a jejich možnosti využití. Porovnání přináší přehled o jejich přednostech a omezeních při využívání v provozu. Dále se zabývá touto problematikou na ostravském Letišti Leoše Janáčka. Obsahuje popis současné situace a návrhy jak řešit problémy spojené se zaváděním CAT III přesného přiblížení a přistání, a s tím související sledování a řízení pohybů na letištní ploše za špatných meteorologických podmínek.
Využití SSR módu S pro řízení pohybů letadel a vozidel po ploše letiště
Drápal, Stanislav ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o současných technologiích a systémech, které se využívají pro sledování a řízení pohybů po ploše letiště. Důraz je kladen na mód S, na jeho vlastnosti, možnosti využití a na požadavky přístrojového vybavení. Dále tato práce zahrnuje rozbor současné situace na letišti Brno - Tuřany a předkládá návrh nového multilateračního systému včetně jeho finanční náročnosti, který by sloužil ke sledování pohybů po ploše letiště.
Air Traffic Simulation with HackRF One
Mikan, Lukáš ; Dvořák, Vojtěch (oponent) ; Šťáva, Martin (vedoucí práce)
This work deals with air traffic simulation in the context of a multilateration surveillance system. The technique of multilateration calculates aircraft position at the intersection of hyperboloids, obtained from the differences in time of arrival of transponder messages to multiple receivers at known coordinates. By substituting an SDR module for each receiving antenna, air traffic can be simulated with the use of made-up ADS-B messages which get sent to the various antenna ports with proper timing. This thesis uses the HackRF One SDR that had both its hardware and firmware modified in order to achieve tightly synchronized transmissions from potentially any number of interconnected HackRF units. The modifications described herein ensure an identical sampling clock, both frequency- and phase-wise, across all units, as well as simultaneous triggering of transmissions. In the second part of the thesis, an algorithmic solution is presented for assembling fictional air scenarios with arbitrary number of flights and receiving stations. The output is a set of data streams suitable to be transmitted through synchronized HackRF's. Each stream represents a specific vantage point, a specific antenna, and contains precisely timed ADS-B messages, encoded using pulse-position modulation and converted into IQ samples. The complete solution can be used to validate the functioning of a real multilateration system, such as the MSS made by ERA, a.s.
Současný stav a směry rozvoje metod a technického zabezpečení navigace civilních letadel po ploše letiště
Zubrvalčík, Jan ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o navigaci po ploše letiště. V práci jsou popsány hlavní přehledové systémy, které se používají při navigaci po ploše letiště a systémy pro predikci a zabránění kolizím. U všech systémů je uveden princip činnosti, jejich použití, výhody a nevýhody a informace, které nám tyto systémy poskytují. V poslední kapitole jsou porovnány vlastnosti základních přehledových systémů.
Air Traffic Simulation with HackRF One
Mikan, Lukáš ; Dvořák, Vojtěch (oponent) ; Šťáva, Martin (vedoucí práce)
This work deals with air traffic simulation in the context of a multilateration surveillance system. The technique of multilateration calculates aircraft position at the intersection of hyperboloids, obtained from the differences in time of arrival of transponder messages to multiple receivers at known coordinates. By substituting an SDR module for each receiving antenna, air traffic can be simulated with the use of made-up ADS-B messages which get sent to the various antenna ports with proper timing. This thesis uses the HackRF One SDR that had both its hardware and firmware modified in order to achieve tightly synchronized transmissions from potentially any number of interconnected HackRF units. The modifications described herein ensure an identical sampling clock, both frequency- and phase-wise, across all units, as well as simultaneous triggering of transmissions. In the second part of the thesis, an algorithmic solution is presented for assembling fictional air scenarios with arbitrary number of flights and receiving stations. The output is a set of data streams suitable to be transmitted through synchronized HackRF's. Each stream represents a specific vantage point, a specific antenna, and contains precisely timed ADS-B messages, encoded using pulse-position modulation and converted into IQ samples. The complete solution can be used to validate the functioning of a real multilateration system, such as the MSS made by ERA, a.s.
Aktivní IP geolokace pro verifikaci pozic stanic v Internetu
Balej, Jiří ; Róka, Rastislav (oponent) ; Zdrálek, Jaroslav (oponent) ; Komosný, Dan (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá způsoby nalezení geografické polohy zařízení v síti Internet při znalosti IP adresy. Tento proces se nazývá IP geolokace a je v současnosti řešen pomocí geolokačních databází nebo za využití výsledků měření síťových parametrů k cílové IP adrese. Nevýhodou dnešních geolokačních databází je, že některé poskytované polohy nejsou správné a mohou vykazovat velkou odchylku od správné polohy. Cílem této práce je vyvinout metodu, která by na základě měření dokázala ověřit správnost pozice z geolokační databáze. Z tohoto důvodu je v práci podrobně rozebrán vliv parciálních částí zpoždění, které ovlivňují výpočet maximální vzdálenosti na základě změřeného zpoždění mezi referenční stanicí a cílovou IP adresou. Ze stejného důvodu je v práci popsáno dlouhodobé měření zpoždění, kde je řešena přesnost IP geolokace za použití kalibračních dat z dřívějších měření. Navržená metoda Cable Length Based Geolocalisation (CLBG) je postavena na vlastnostech dílčích složek zpoždění, které jsou závislé na délce přenosových médií. Metoda ze změřeného obousměrného zpoždění vyloučí vliv zpoždění generovaného mezilehlými prvky a koncovými stanicemi a za použití rychlosti šíření signálu přenosovým médiem určí geografickou vzdálenost. Dále byl experimentálně zjištěn parametr nepřímého vedení kabelů, jež je použit pro určení mezních hranic. Průnik mezních hranic jednotlivých referenčních bodů je následně použit ke stanovení regionu, kde se IP adresa nachází. Výsledky této metody při geolokaci jsou lepší než jednoduché metody (ShortestPing, GeoPing a SOI) a srovnatelné s metodami pokročilejšími (CBG a Octant). Nevýhodou vytvořené metody je velikost regionu, kde se stanice nachází, což je ale dáno jejím účelem. Pro zjištění správnosti informace z geolokační databáze slouží ověření, zda její pozice leží ve zmíněném regionu.
Využití SSR módu S pro řízení pohybů letadel a vozidel po ploše letiště
Drápal, Stanislav ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o současných technologiích a systémech, které se využívají pro sledování a řízení pohybů po ploše letiště. Důraz je kladen na mód S, na jeho vlastnosti, možnosti využití a na požadavky přístrojového vybavení. Dále tato práce zahrnuje rozbor současné situace na letišti Brno - Tuřany a předkládá návrh nového multilateračního systému včetně jeho finanční náročnosti, který by sloužil ke sledování pohybů po ploše letiště.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.